TERUG naar 2020 weekendjes
Op 15 maart gingen wij mee met een strand- en duinwandeling georganiseerd door de regio NH van de Ierse Setter Club
Overnacht in IJmuiden bij een zwembad 14/15 maart
Kwam dat even goed uit!
Begin van de wandeling
Op de duintop
Prachtig die kitesurfers!
Niet te filmen dat wij met die plakbandrol gewoon gereden hebben van Swifterbant naar IJmuiden, zonder dat wij dit opgemerkt hebben . . .
Leuk om tegen de zon in te fotograferen
Overnacht van 15/16 maart bij de duinopgang
Haven IJmuiden
Just a joke
Verslagje

Zaterdagmorgen 14 maart. Ik had eigenlijk verwacht nu met een stralende zon te wandelen maar niets van dat alles, ik liep in een dichte mist met 3 graden!
Hoorde net wel op de radio dat het een zonnige dag gaat worden, we will see . . .
Goed, nog even over gisteren, en misschien vandaag ook nog die totale gekte, inmiddels al erge leuke grapjes ontvangen waarvan 1 van mijn trouwe lezer Peter die ik jullie graag wil laten zien en ik zet hem onder mijn krabbeltje.
Camper is bijna ingepakt, je moet altijd op het laatst toch nog dingen bij elkaar graaien en dat heeft ook te maken dat ik op safe wil spelen.
Ik neem dus mijn 'kostbaarste' dingen sowieso mee: de honden, maar ook bijvoorbeeld mijn externe harde schijf, tablet (gebruik ik verder nooit) en wat ongebruikte maar goede fototoestellen, boekje met alle wachtwoorden en zo nog wat dingen die ik bij een eventuele inbraak toch niet kwijt wil raken.
We hebben gelukkig geen sieraden of antiek haha!
Zoals altijd ben ik wel weer benieuwd waar wij vannacht nou weer slapen, we hopen bij het strand maar dat is tegenwoordig moeilijk geworden met al die bij een pakje boter gratis verkregen campers.

----------

Zondagmorgen 15 maart. IJmuiderslag. Was weer zo leuk gisteren, de tuindeur open en 3 hondjes renden als een gek, slipping and sliding naar de camper wie er het eerste was en . . . jaha het was toch echt Emma, die is dan ook het aller fantatiekst!
Snel op haar plaatsje liggen zodat wij haar niet konden vergeten, zo schattig.
Onderweg nog even langs Hornbach om naar een keukenkraan te kijken maar wat waren wij er snel weer uit, niets voor ons die Amsterdamse zaterdagdrukte . . .
Eerst maar eens naar IJmuiderslag, waar wij vandaag dus een setterwandeling hebben, om te kijken of er wel een plaats voor de camper zou zijn daar . . .
Grotegodengodsgenadebroodjes, helemaal vol, de smalle slingerende weg met parkeerplaatsen aan de zijkant met plekjes niet groter dan een personenauto.
Wij besloten om een andere overnachtingsplek te zoeken en hadden hem snel, al in het voorbijrijden gespot.
Gewoon een grote parkeerplaats bij een zwembad en als klap op de vuurpijl bleek dat precies naast het hondenlosloopgebied te zijn, kasie dus.
Wel viel mij iets bekends op, namelijk het hoekje waar wij uit zicht stonden lagen veel sigarettenpeuken en wietzakjes en dan weet je het wel.
We bleven gewoon gaan staan en als het erg werd met dealers of langs rijdende auto's oid dan zouden wij verkassen.
Enkele auto gehoord vannacht maar totaal geen last van gehad.
Vanmorgen vroeg op, om half 9 al naar IJmuiderslag rijden om er zeker van te zijn dat wij een goede camperplek hebben, dus gewoon twee personenautoplekken in beslag te nemen.
En dat is dus helemaal gelukt, we staan en hebben de koffie mét ook al achter de knopen.
Hondjes zijn totaal rustig, die hadden we op de overnachtingsplaats al goed uitgelaten en die verwachten nu dus ook niets.
Om half 11 start de wandeling en het is nu nog geen 9 uur, heerlijk en goed uitgevogeld!

----------

Maandagmorgen 16 maart. Gisteren een hele mooie en gezellige duin- strandwandeling gemaakt, aardige mensen, aardige honden en dat kan ook eigenlijk niet anders hè met setters!
Er werden heel wat honden en mensen uitgelaten op het strand maar desalniettemin, het strand is daar zo ontzettend breed dat wij toch heel rustig liepen.
Daarna weer naar de camper terug, met de groep koffie drinken ging em niet worden, alles was gesloten . . . toen dus ook al.
Toen er steeds meer mensen eind van de middag vertrokken zijn wij gaan verkassen, we stonden namelijk voor een appartementencomplex en wilden daar niet overnachten, dat hebben we een stukje verder gedaan, ook bij een strandopgang.
Rustig geslapen vannacht en vanmorgen om half 9 gingen wij weer dezelfde wandeling met de meiden lopen en nu was het helemaal totaal verlaten op het strand.
We staan nu op de havenkop in IJmuiden omdat Dick hier weer eens wilde kijken, hij is vroeger gestationeerd geweest op de Brigade IJmuiden en hij is een schepenliefhebber.
Straks naar Wormer waar wij even een wandlamp gaan bekijken die wij op MP zagen en misschien wel willen kopen.
O ja, nog iets geks.
Toen wij zaterdag in IJmuiden aan kwamen en nog even moesten tanken bleek dat gewoon voor ons neus, op de mortorkap, tussen de ruitenwissers tegen het raam een plakbandrol in een zware houder stond . . . die had Dick een paar dagen voor wij weggingen gebruikt in de camper en is ons dus niet opgevallen, nou ja zeg . . .
Wel had ik gezien dat daar iets zat cq stond, maar dacht dat het een soort klosje was wat bij de ruitenwissers hoorde . . . domdomdom.
Vanmiddag weer naar huis en dan hebben we toch een een kleine strandvakantie gehad en heb je écht het gevoel er totaal uit geweest te zijn!
Wel ga ik mij inmiddels ernstig zorgen maken over het coronavirus, het is toch erg immens geworden, meer dan wij aanvankelijk dachten.